Nasza Poczta Polska

Jesteśmy dla Ciebie w każdej sytuacji. Czyli słowem o Poczcie Polskiej, która staje się coraz przyjaźniejsza dla obywateli i robi wszystko, co możliwe, by zachwycić wszystkich Polaków.

Korespondowaliśmy za pomocą listów, nie komunikatorów internetowych. Jednakże pomimo, że dzisiejsza komunikacja wygląda całkiem inaczej, Poczta Polska jest numerem jeden wśród firm o charakterze usługowym

Poczta Polska już od ponad 400 lat towarzyszy lokalnym mieszkańcom, oferując coraz szerszy wachlarz rozmaitych usług, z których codziennie korzysta wiele osób, zarówno prywatnych, jak i firm. Statystyki mówią, że niemal 90% Polaków wybiera jedną lub kilka proponowanych przez pocztę możliwości. Dzięki temu instytucji wręczono już kilka nagród m.in. “Najcenniejsza polska marka działająca w sektorze usług”, a także “Firma Przyjazna Niepełnosprawnym”. Dziś istnieje ponad 7600 placówek i filii pocztowych w całej Polsce, co daje obraz umieszczenia punktu w każdym mieście, a nawet kilku na jedną miejscowość.

Za pośrednictwem Poczty Polskiej od prawie pięciu wieków dostarczane są listy, od pięknych kartek świątecznych i pocztówek, po ważne pisma m.in. od pracodawców czy z urzędów. Listonosz, zarówno pieszy jak i np. rowerowy, codziennie dba o rozdanie do odpowiednich rąk najpilniejszych listów, jak i o wrzucanie do skrytek listowych każdej korespondencji. Po niezastaniu adresowanej osoby, pracownik dba o pozostawienie czytelnie wypisanego awizo z terminem odbioru w najbliższym punkcie pocztowym.

Od kilku lat pracownicy poczty zajmują się również sprawnym dowozem paczek, spełniając funkcję logistyczną i kurierską – mogąc dojechać z wybraną przesyłką do domu, jak i dostarczyć ją do punktu najbliższej (w mniemaniu osoby zamawiającej) Poczty. Jednak to nie wszystko. Poczta Polska zajmuje się również najbardziej popularnymi finansami, wykonując zlecone płatności w kilkanaście minut. W usługach zobaczymy m.in. wymianę walut, ale także realizację przelewów czy innych płatności jak np. ubezpieczenia. W punkcie pocztowym zakupimy potrzebne znaczki, nawet takie nadające się do kolekcjonowania a niekoniecznie naklejenia na kopertę, jesteśmy w stanie zakupić również prasę – nawet krzyżówki – czy przybory np. długopisy. W coraz większej ilości filii pocztowych zobaczymy nawet zabawki dla dziecka czy szybkie przekąski. Dodatkowo pracownik za ladą pocztową jest osobą wyszkoloną, która odpowie na wszystkie pytania, a także poinstruuje jak coś zrobić np. poprawnie nakleić znaczek czy wypisać kopertę. Co ciekawe, Poczta Polska umożliwia korzystanie z jej usług online i za pomocą aplikacji. W ten oto sposób możemy wymienić waluty online, nadać paczkę bez wychodzenia z domu, sprawdzić lokalizację naszej przesyłki w kilka sekund, wypełnić potrzebne formularze i wydrukować je, czy przeczytać poradnik poprawnego zapakowania paczki – w zależności od wielkości i wagi.